Publiczny Zespół Szkolno - Gimnazjalny w Dziepółci Dziepółć 97, 97-500 Radomsko tel. (44) 683-31-32
| |
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7795 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
- miła, przyjazna atmosfera
|   | SZKOŁA PODSTAWOWA
- współdziałanie w zespole
GIMNAZJUM
- pomoc psychologiczna i pedagogiczna - koła zainteresowań - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
|
Oddział przedszkolny
Głównym celem edukacji wstępnej organizowanej w oddziale przedszkolnym jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.
W oddziale przedszkolnym prowadzimy bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie podstaw programowych wychowania przedszkolnego. Ponadto zapewniamy wszechstronny rozwój dziecka i przygotowanie go do nauki w szkole. Sprawujemy opiekę nad dziećmi, dbamy o ich bezpieczeństwo oraz prawidłowy rozwój. Zapewniamy również pomoc psychologiczno-pedagogiczną i warunki do: nabywania umiejętności poprzez działanie; odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie; budowania systemu wartości.
Szkoła Podstawowa
Cele i zdania szkoły
Szkoła realizuje cele i zadania edukacyjne określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie i podstawie programowej ustalonej dla szkoły podstawowej.
Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej szkoły jest dążenie do komplementarnego rozwoju uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnych zainteresowań i potrzeb rozwojowych, a także możliwości psychofizycznych.
W zakresie nauczania w I i II etapie edukacyjnym szkoła zapewnia uczniom w szczególności:
- naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem
- poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia
- rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych)
- przekazywanie wiadomości przedmiotowych w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie
- poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego
- poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej
W zakresie kształcenia umiejętności szkoła przygotowuje do praktycznego:
- planowania, organizowania i oceniania własnej nauki
- skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach
- efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie
- skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm
- rozwiązywania problemów w sposób twórczy
- poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną
- odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków
- rozwijania sprawności umysłowych i osobistych zainteresowań
- przyswajania sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania problemów społecznych i konfliktów
W zakresie pracy wychowawczej szkoła, wspierając obowiązki rodziców, zmierza do tego, by uczniowie w szczególności:
- znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym
- mieli świadomość życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów nauczania, jak i całej edukacji na danym etapie
- stawali się coraz bardziej samodzielni w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym
- uczyli się szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie
- przygotowywali się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się
- kształtowali w sobie postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów; umieli współdziałać, współtworzyć w szkole wspólnotę nauczycieli i uczniów
Gimnazjum
Cele i zdania szkoły
Gimnazjum realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające program wychowawczy i profilaktyczny szkoły, a w szczególności, zapewnia uczniom:
- poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia
- traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie
- rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań
- znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi zarówno w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, jak i moralnym oraz duchowym
- szczególną opiekę w zakresie stwarzania warunków bezpieczeństwa oraz promocji i ochrony zdrowia
- możliwość korzystania z pomocy psychologicznej i pedagogicznej
Realizacja celów i zadań szkoły następuje poprzez:
- kształcenie zgodnie z założeniami podstaw programowych przewidzianych dla trzeciego etapu edukacyjnego
organizację zajęć lekcyjnych w ramach poszczególnych edukacji, a także w ramach bloków przedmiotowych oraz ścieżek edukacyjnych: filozoficznej, prozdrowotnej, ekologicznej, czytelniczej i medialnej, regionalnej- dziedzictwa kulturowego w regionie, obrony cywilnej, europejskiej, kultury polskiej na tle cywilizacji śródziemnomorskiej
- oddziaływanie wychowawcze skierowane na takie priorytety jak: współdziałanie w grupie, świadome dążenie do zaplanowanego celu oraz przestrzeganie zasad kultury życia codziennego
- prowadzenie kół zainteresowań i kół przedmiotowych, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, logopedycznych, terapeutycznych
- zajęcia o charakterze terapeutyczno-wychowawczym, z uwzględnieniem zajęć rozwijających, kompensacyjnych i usprawniających
- zajęcia socjoterapeutyczne organizowane dla uczniów z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne
- prowadzenie lekcji religii w szkole
- stosowanie w procesie dydaktyczno-wychowawczym zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka oraz innych międzynarodowych aktów
Zapraszamy do nas!
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|